Fejléc grafikai elem

Bérszámfejtés hírek, aktualitások

2021.10.20. 16:08

Miért döntenek egyre többen a bérszámfejtés kiszervezése mellett? (4. rész)

Az elmúlt évek gazdasági-, piaci környezetének köszönhetően egyre több munkáltató dönt bérügyviteli folyamatainak kiszervezése mellett. Cikksorozatunkban mai részében a 4 legfontosabb érv (Szakmai tudás, helyettesítésből fakadó biztonság, Felelősségvállalás, Hatékonyság növelés) közül a belső hatékonyság növelésére, mint a kiszervezés egyik fő hozzáadott értékére hívjuk fel a figyelmet.

Miért döntenek egyre többen a bérszámfejtés kiszervezése mellett? (4. rész)
Amennyiben ezt a kérdést a felmerülő költségek oldaláról közelítjük meg, számos kimutatható és rejtett költség felsorolható a házon belül végzett bérszámfejtési tevékenység során, amelyekkel az esetleges kiszervezés esetén nem kell számolnia a munkáltatónak.
Kimutatható költségek közé tartozik a tevékenységet ellátó személyzet bérköltsége-, pótlásuk toborzási költsége-, képzési költségek-, váratlan hiányzások esetén felmerülő munkaszervezési többletköltségek-, ügyvédi és tanácsadói költségek, irodai infrastruktúra költségei-, bérszámfejtő szoftverrel kapcsolatos költségek és még sorolhatnánk.

Ugyanakkor a rejtett költségek oldaláról megközelítve is számos tényező megemlíthető. A tevékenységet házon belül ellátó szervezetek bérszámfejtési folyamatainak organikus szintje gyakran láthatatlan a menedzsment számára, ugyanakkor azzal gyakran szembesül a menedzsment, hogy jelentős túlórát halmoz fel a bérszámfejtő, esetlegesen gyakran kapják válaszul a felsővezetők egy kérdés esetén a bérszámfejtésért felelős szervezettől, hogy „ne zavarj, hónap vége van”.

A tevékenység kiszervezésével ugyanakkor a folyamatok organikus szintjei feltárásra kerülnek, és gyakran csak ekkor válik világossá a menedzsment számára, hogy a szolgáltató által látott legjobb gyakorlatok átültetésével lényegesen hatékonyabb akár a HR-, akár a pénzügyi szervezet.

Mi ennek az oka? Ezen ügyviteli területen is megjelent a digitalizáció-, az elektronikus megoldásokkal az adminisztrációs folyamatok dinamikusam fejleszthetők, az ebből fakadó hatékonyság növelési potenciál pedig a szolgáltatást igénybe vevőknél is lecsapódik. A szolgáltatók elemi érdeke ugyanis, hogy ezen gyakorlatokat átültessék ügyfeleikhez, hiszen az ügyfeleik folyamatainak hatékonysága a szolgáltató hatékonyságára nagy mértékben kihat. Ennek eredménye lehet például a szervezet karcsúsítása, papírmentesítése, a bérszámfejtéshez szükséges idő radikális csökkentése, melyhez a szolgáltatóknál komoly eszköztár áll rendelkezésre. Olyan eszközökről lehet szó, amelyek szükségességéről, vagy lehetőségéről a házon belül végzett tevékenység esetén nem is értesülne a menedzsment.

Bővebb információért keresse munkatársunkat bizalommal:

Szalai Balázs
Tel: +36 20 911 9239
E-mail: szalai.balazs@pannonjob.hu